![]() ![]() |
Στέλλα Ματαυτσή Ειδικότητα: Γαλλικής Φιλολογίας |
||
Η συνεργασία με παιδιά που ζουν σε συνθήκες κοινωνικού αποκλεισμού αποτελεί πρόκληση για έναν εκπαιδευτικό. Έτσι, η ανταπόκρισή μας στο συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν άμεση. Στόχος της προσέγγισης των συγκεκριμένων παιδιών: Στόχος μας ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά αυτά να συνειδητοποιήσουν πως οι γλωσσικές και πολιτισμικές διαφοροποιήσεις δε δημιουργούν κατ’ ανάγκην προβλήματα και συγκρούσεις. Προσπαθήσαμε να αποδείξουμε ότι υπάρχει η διάθεση από τη δική μας πλευρά, ως αντιπροσώπων της συμβατικής ελληνικής κοινωνίας, να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των δυο κοινωνικών ομάδων, χωρίς να αλλοιώσουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Τρόποι προσέγγισης: Έχοντας γνώση των προβλημάτων που προκύπτουν σ’ ένα δίγλωσσο και διαπολιτισμικό περιβάλλον, απόρροια της διδασκαλίας ξένης γλώσσας, δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση της ελληνικής γλώσσας, ως βασικό κώδικα επικοινωνίας και ως φορέα πολιτισμού κατά τη διάρκεια της επαφής μας με ομάδες συγκεκριμένων παιδιών. Βασιστήκαμε λοιπόν σε εκπαιδευτικά παιχνίδια με τη βοήθεια της μουσικής, των κατασκευών, καθώς και τη διήγηση παραμυθιών με συμβολική αναφορά στο ρατσισμό χωρίς να υπάρχει η έννοια της αξιολόγησης, της αποτυχίας και του αποκλεισμού. Εντυπώσεις
|