![]() |
Νίκη Χαρένη
Ειδικότητα: Γαλλικής Φιλολογίας |
||
|
Η δυνατότητα επαφής και επικοινωνίας με παιδιά κοινωνικά αποκλεισμένα ήταν μια πραγματική πρόκληση για μας. Θεωρήσαμε ότι η πραγματοποίηση του προγράμματος θα ωφελούσε όχι μόνο τα εν λόγω παιδιά αλλά κι εμάς.
θέσαμε τους εξής στόχους: να γνωρίσουν τα παιδιά το τυπολογικό της γαλλικής γλώσσας ώστε να ικανοποιηθεί η ανάγκη της επικοινωνίας, μια ανάγκη ιδιαίτερα έντονη στα παιδιά αυτά που βιώνουν καθημερινά τη γλωσσική περιθωριοποίηση και να έρθουν σ’ επαφή με τον πολιτισμό της χώρας της οποίας τη γλώσσα γνώρισαν και να συνειδητοποιήσουν ότι η διαφορετικότητα των πολιτισμών δεν ισοδυναμεί με αξιολογική διαφοροποίηση.
Μέσα από ακουστικό υλικό, εξοικειώθηκαν με τη γαλλική προφορά και κατάφεραν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους με απλούς διαλόγους στην καινούρια γι’ αυτούς γλώσσας. Επίσης, μέσα απ’ το παιχνίδι, γνώρισαν πολιτιστικά στοιχεία για τις συνήθειες των ανθρώπων που ζουν στη Γαλλία καθώς και για τα μνημεία που βρίσκονται στο Παρίσι και εξέφρασαν μάλιστα την επιθυμία να τα επισκεφθούν.
Διακρίναμε μια δίψα για μάθηση, καθώς και μια ιδιαίτερη ικανότητα προσέγγισης και αφομοίωσης του αντικειμένου (της γαλλικής γλώσσας). Παρόλη την αδυναμία συγκέντρωσης, αφού τα περισσότερα παιδιά δεν παρακολουθούν τα μαθήματα του σχολείου καθημερινά, μετά την ολοκλήρωση των συναντήσεών μας, ένιωσαν περήφανα που κατάφεραν να προσεγγίσουν το άγνωστο. |