![]() |
Σάββας Γιαχτζόγλου Ειδικότητα: Ελληνικής Φιλολογίας |
||
Η πρώτη μου αντίδραση στην πρόταση – πρόσκληση
του σχολείου ήταν αμηχανία. Δεδομένου ότι δεν είχα στο παρελθόν
ανάλογη εμπειρία, δεν μπορούσα να προσδιορίσω το ρόλο μου στο συγκεκριμένο
πρόγραμμα. Οφείλω να ομολογήσω ότι περισσότερο σκεφτόμουν τις
δυσκολίες προσέγγισης των παιδιών -Αντιμετωπίσαμε δυσκολίες στη συγκέντρωση των παιδιών. -Ήταν ελλιπής η υλικοτεχνική υποδομή. -Ήταν ελλιπείς οι γνώσεις μου για την ψυχολογία και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. -Οι γνώσεις των παιδιών είναι αρκετά περιορισμένες. -Τα παιδιά δεν πειθαρχούσαν εύκολα. -Είχαν έντονη την επιθυμία της επικοινωνίας. - Ήταν έντονος ο αυθορμητισμός τους. -Το παιχνίδι είναι ένα σημαντικό μέσο προσέγγισης αυτών των παιδιών. -Απολαμβάναμε τον απόλυτο σεβασμό τους. -Γνώρισα πτυχές της ζωής των τσιγγάνων (τραγούδια, ιστορίες, παιχνίδια, ήθη, έθιμα, προβλήματα της καθημερινής τους ζωής) που αποτελούν για μένα πρωτόγνωρες εμπειρίες και πολύτιμες γνώσεις. Θα μπορούσα να ισχυρισθώ ότι διδάχτηκα από τα παιδιά. -Εντυπωσιάστηκα από το γεγονός ότι έχουν συνείδηση του αποκλεισμού τους από την ελληνική κοινωνία. Συμπερασματικά, η εμπειρία μου ήταν μοναδική και σίγουρα δεν θα την αποκτούσα στο πλαίσιο της «παραδοσιακής» εκπαιδευτικής διαδικασίας. Γι’ αυτό το λόγο ευχαριστώ θερμά την Ελληνογαλλική Σχολή «Καλαμαρί» που μου έδωσε αυτή την ευκαιρία. |